Elišce angličtina nešla. Ať se učila, jak chtěla, výsledky se nedostavily. Známka „z angliny“ byla na vysvědčení vždycky jako černá kaňka. Pak přišly letní prázdniny po „devítce“, před nástupem na střední školu. Ela trávila hodně času s anglofonní kamarádkou, a najednou se ukázalo, že to s tím ne-nadáním na jazyky není tak hrozné. Na konci prázdnin už bez větších problémů brebentila anglicky a podobně dobře i rozuměla. Střední škola, kterou si Ela vybrala, je naštěstí moderní a výuku jazyků „umí“, takže letní nastartování mělo skvělé pokračování. Minulý týden škola Elišku nominovala jako reprezentantku do celostátní soutěže středních škol.
Příjemněji a efektivněji
Podobných příběhů je kolem nás hodně a znamenají v podstatě jedno: I relativně krátký čas strávený nepřetržitou komunikací je pro osvojení cizího jazyka daleko přínosnější než hodiny trávené posloucháním školního výkladu, byť dobře míněného. Tento „princip efektivity“ platí i pro některé dospělé, ale u mladých lidí je rozdíl v pokroku skutečně markantní. Stejný princip se vlastně používá v systému výuky, který vytvořil Skřivánek pro své lektory – je na něm založena velká část skřivánčí Effecto akademie.
S touto myšlenkou pořádá Skřivánek v létě týden s angličtinou. Je tu jednak konverzační kurz pro studenty, který je možné pojmout jako přípravu na maturitu, a jednak týden hravé angličtiny pro mládež, tedy pro žáky 7., 8. a 9. tříd.
Není kurz jako kurz
Představa, že se ještě i v létě „bude muset učit“, může být pro někoho opravdu hrozná. Jenže letní kurzy, o kterých je teď řeč, nejsou prostě jen běžné kurzy pořádané v létě. Jejich koncepce je jiná, uvolněná, pohodová, prázdninová.
Podobně jako Eliška o prázdninách před střední, i účastníci našich letních kurzů si budou užívat prázdnin: budou ten svůj anglický týden trávit ve společnosti podobně mladých lidí, budou poslouchat muziku, povídat si, hrát hry a podobně, ale bude to zkrátka všechno probíhat v angličtině. Profesionální lektor bude ukazovat a vysvětlovat, jak je možné ve které situaci reagovat, ale důraz vůbec nebude na tomto vysvětlování, hlavní roli tu bude hrát aktivní komunikace. Proto také se do programu zapojí kromě lektorů i jiní „rodiláci“ – angličtina rodilého mluvčího je přece jen jiná.
Ani prostor zvolený pro tyto akce nebude takový, na jaký jsme zvyklí z klasického kurzu – velká část anglického týdne proběhne v domácké atmosféře naší přirozené zahrady. (Samozřejmě jsme připraveni i na déšť – máme krásné učebny, ve kterých se naplánované aktivity také dají bez problému udělat.)
Malá skupina, velké možnosti
Co konkrétně tedy připravujeme: Oba letní kurzy budou organizované pro malé skupinky (6–8 lidí). Tento počet je osvědčený jako ideální – každý se bude moct plně zapojit, často mluvit, být aktivní, mít dostatek individuální pozornosti lektorů. Skupina je přitom dostatečně velká na to, aby bylo možné hrát i hry, které vyžadují větší počet účastníků.
Skupina o tomto počtu má i další výhody – například počítáme s tím, že každý člověk má trochu jiné potřeby a preference, a my se budeme snažit je maximálně zohlednit.
Celý program je promyšleně sestaven tak, aby se v něm vhodně střídaly dynamické aktivity s těmi klidnějšími.
Máme připraveny pro každý z kurzů dva běhy – jeden červencový, jeden srpnový. Budeme tu pro vás celý pracovní týden, od pondělí do pátku, a to od 9 do 13 hodin. (Nemusíte tedy krvavě brzo vstávat a nehrozí ani, že byste se celý týden nedostali ke sportu nebo si nemohli jít ani na chvilku zaplavat či zatancovat.)
Mezi jednotlivými lekcemi (jsou denně 4) si společně s vámi rádi uděláme několik patnáctiminutových přestávek. Na oddech a relax, na pokec, na napití nebo zakousnutí do svačiny.
Jaký výsledek můžete čekat?
Pro větší děti, tedy spíše „mladší teenagery“, je tu tedy anglický týden. Pro středoškoláky je určen „konverzační kurz“ třeba jako příprava na maturitu.
Cílem obou těchto speciálních letních kurzů je pomoct účastníkům, aby odbourali obavy z mluvení v cizím jazyce a aby upevnili a prohloubili znalosti, které už mají. Pomoct jim, aby se v angličtině ještě víc „zabydleli“.
Stejně důležité je ovšem pro nás to, aby si mladí kurzisté užili se Skřivánkem hezký kus prázdnin. Aby to pro ně byl prima týden, který bude mít velkou přidanou hodnotu: výrazně se posunou ve své angličtině.